IVY AS jobber på vegne av andre oppdragsgivere og oppdrag, der vi har fått i oppdrag av å kontakte deg for å informere, markedsføre eller selge oppdragsgivers produkter og tjenester til deg eller din bedrift.
Hvorfor har vi ringt deg?
Har du blitt oppringt av oss skyldes nok det at vi har fått i oppdrag å kontakte deg enten som følge av at du har et eksisterende kundeforhold til en av våre oppdragsgivere eller at de ønsker å markedsføre en vare eller tjeneste til deg.
Dersom du har blitt kontaktet, men samtalen ikke ble koblet frem til en av våre medarbeidere (såkalt stum tone) skyldes det at ringesystemet ikke har klart å finne en ledig medarbeider når du tok telefonen. Vi beklager for dette.
Hvorfor kan jeg ikke ringe tilbake?
Har du et tapt anrop fra oss eller ønsker å komme i kontakt med oss igjen, så er det dessverre ikke mulig å ringe oss tilbake da vi ringer fra en PC. Ved tilbakering kommer du til en telefonsvarer som henviser deg til denne siden. Dersom du har bestilt noe fra en av våre oppdragsgivere ber vi deg om å ta kontakt med dem direkte.
Hvordan har vi tak i dine kontaktopplysninger?
Vi får normalt dine kontaktopplysninger fra våre oppdragsgivere.
Dersom du har et eksisterende kundeforhold hos vår oppdragsgiver er det normalt at de har registrert dine kontaktopplysninger (navn, adresse, telefonnummer og alder) gjennom dette kundeforholdet.
Dersom oppringningen baserer seg på et ikke eksisterende kundeforhold har oppdragsgiveren eller vi anskaffet dine kontaktdata fra selskaper som har konsesjon av Datatilsynet til å utlevere dine kontaktopplysninger (navn, adresse, mobilnummer og alder).
Det kan også være tilfeller der du har angitt et frivillig og aktivt samtykke til å bli kontaktet av en av våre oppdragsgivere eller smarbeidspartnere.
Vi og våre oppdragsgivere vil alltid påse å kontrollere navn, adresse, telefonnummer og alder opp mot Reservasjonsregisteret for å se om du er reservert mot den aktuelle type markedsføring jf. markedsføringsloven § 12 (1). Vi vil samtidig påse at du ikke er registrert i våre interne sperreregister i henhold til markedsføringsloven § 12 (2).
Hvordan kan jeg reservere meg for telefonsalg?
Du kan som forbruker reservere deg mot telefonsalg, telefonmarkedsføring og uadressert reklame ved å registrere deg i det offentlige Reservasjonsregistret hos Brønnøysundregistrene.
Reservasjon vil likevel ikke bli hensyntatt dersom henvendelsen gjelder et eksisterende kundeforhold jf. markedsføringsloven § 12 (4) eller om du har avgitt et frivillig og aktivt samtykke til kontakt i henhold til markedsføringsloven § 12 (3).
Dersom du ikke ønsker henvendelser fra oss selv der hvor henvendelsen gjelder ditt kundeforhold eller avgitt samtykke, kan du ta kontakt med på oss så registrerer vi deg i vårt interne sperreregister jf. markedsføringsloven § 12 (2). Du vil da ikke oppleve å få noen fremtidige oppringninger fra oss i fremtiden. Vi trenger ditt navn, etternavn og mobilnummer for å reservere deg i våre systemer. Dersom du bytter mobilnummer i ettertid vil ikke reservasjonen bli hensyntatt siden det er mobilnummeret ditt som er unikt.
Personopplysningene blir lagret i vårt interne sperreregister inntil det trekkes tilbake fra deg og for tjenstlig behov for å oppfylle reservasjonen og i tråd med personopplysningslovens bestemmelser.
Har du spørsmål?
Om du skulle ha spørsmål, ønsker å vite hvilken oppdragsgiver vi har ringt deg på vegne av eller du ønsker å reservere deg for oppringninger i vårt interne sperreregistert uansett oppdragsgiver eller oppdrag, kan du sende oss en e-post med ditt navn, etternavn, mobilnummer og hva det gjelder på privacy@ivysales.no. Vi vil forsøke å svare deg innen to virkedager.
Mandag - fredag
09:00-21:00
Lørdag - søndag
Stengt
Copyright © 2024 IVY AS. Alle rettigheter forbeholdes. Personvern og cookies